Jun
1
Jakiś czas temu, a dokładnie już ponad rok temu, z Łukaszem mieliśmy okazję spotkać się na zdjęciach jego uwczesnego projektu – Mitsubishi Lancer CS0 2007. Na sesji towarzyszył nam jeszcze Kamil ze swoim Oplem Vectra. W dalszej części przeczytacie kilka ciekawostek na temat Lancera oraz obejrzycie efekty naszego krótkiego wypadu w ciekawe miejsce.
Auto kupione w zeszłym roku jako samochód do codziennej jazdy po mieście – ale nie do killowania turbo-świn na Siekierkowskiej, tylko na dojazdy do pracy i wożenie zakupów z Lidla:] W zasadzie miał pozostać serią, żeby w perspektywie lat kilku można je było w miarę bezproblemowo sprzedać, ale tak jak w przypadku Civica (też fotografowanego przez Piotrka), nie udało się.
Z uwagi na ograniczony budżet, najpoważniejszą na razie modyfikacją pozostaje zmiana standardowego zawieszenia na gwint H&R, skręcony na około -50mm, co zapewnia wspaniałą reakcję na ruchy kierownicy, a progresywne sprężyny pozwalają na zachowanie pełnego uzębienia na warszawskich ulicach i przejazdach tramwajowych. Oprócz tego, Lancer dostał rozpórkę górną, co nie zmieniło absolutnie nic w zachowaniu na drodze, ale plastiki deski przestały trzeszczeć, więc modyfikację uznajemy za udaną:]
Standardowe felgi zmienione zostały na dwa cale większe, ale stosunkowo lekkie DR-9 z oponami 215/45 Falken Ziex. Ponadto, aby dodatkowo obniżyć auto wizualnie, zamontowałem komplet dokładek (przód Ralliart, tył custom i progi OEM) oraz inny, aluminiowy grill. Spojler na tylnej klapie to model z katalogu dodatków Mitsubishi.
Środek auta nie zmienił się specjalnie, ale oryginalne listwy w kolorze tytanu zostały pokryte flockiem, a standardowe radio zastąpiono sterowaną dotykowo jednostką JVC, podłączoną do 8 głośników w seryjnej zabudowie drzwi.
Plany:
Są. Ograniczone na razie innymi wydatkami (m.in. malowaniem Civica:/), ale zakładają m. in. zmiany mechaniczne:
- Swap na 2.4 MIVEC (czyli home-made Ralliart), strojenie, policzony pod ten silnik wydech itp. itd.,
- Zmianę hamulców na kit z Outlandera lub założenie dedykowanego BBK;
i stylistyczne:
- Zastąpienie tapicerki drzwi flockiem,
- Zmianę felg, najpewniej na Worki CRKai.
PS Serdeczne podziękowania dla Instytutu Lotnictwa za umożliwienie przeprowadzenia sesji zdjęciowej na należącym do niego terenie. Instytut Lotnictwa, Badania dla Przyszłości.
Tweet |