Mitsubishi Lancer CS0 2007 & Opel Vectra



Jakiś czas temu, a dokładnie już ponad rok temu, z Łukaszem mieliśmy okazję spotkać się na zdjęciach jego uwczesnego projektu – Mitsubishi Lancer CS0 2007. Na sesji towarzyszył nam jeszcze Kamil ze swoim Oplem Vectra. W dalszej części przeczytacie kilka ciekawostek na temat Lancera oraz obejrzycie efekty naszego krótkiego wypadu w ciekawe miejsce.

Auto kupione w zeszłym roku jako samochód do codziennej jazdy po mieście – ale nie do killowania turbo-świn na Siekierkowskiej, tylko na dojazdy do pracy i wożenie zakupów z Lidla:] W zasadzie miał pozostać serią, żeby w perspektywie lat kilku można je było w miarę bezproblemowo sprzedać,  ale tak jak w przypadku Civica (też fotografowanego przez Piotrka), nie udało się.

Z uwagi na ograniczony budżet, najpoważniejszą na razie modyfikacją pozostaje zmiana standardowego zawieszenia na gwint H&R, skręcony na około -50mm, co zapewnia wspaniałą reakcję na ruchy kierownicy, a progresywne sprężyny pozwalają na zachowanie pełnego uzębienia na warszawskich ulicach i przejazdach tramwajowych. Oprócz tego, Lancer dostał rozpórkę górną, co nie zmieniło absolutnie nic w zachowaniu na drodze, ale plastiki deski przestały trzeszczeć, więc modyfikację uznajemy za udaną:]

Standardowe felgi zmienione zostały na dwa cale większe, ale stosunkowo lekkie DR-9 z oponami 215/45 Falken Ziex. Ponadto, aby dodatkowo obniżyć auto wizualnie, zamontowałem komplet dokładek (przód Ralliart, tył custom i progi OEM) oraz inny, aluminiowy grill. Spojler na tylnej klapie to model z katalogu dodatków Mitsubishi.

Środek auta nie zmienił się specjalnie, ale oryginalne listwy w kolorze tytanu zostały pokryte flockiem, a standardowe radio zastąpiono sterowaną dotykowo jednostką JVC, podłączoną do 8 głośników w seryjnej zabudowie drzwi.

 

Plany:

Są. Ograniczone na razie innymi wydatkami (m.in. malowaniem Civica:/), ale zakładają m. in. zmiany mechaniczne:

  • Swap na 2.4 MIVEC (czyli home-made Ralliart), strojenie, policzony pod ten silnik wydech itp. itd.,
  • Zmianę hamulców na kit z Outlandera lub założenie dedykowanego BBK;

i stylistyczne:

  • Zastąpienie tapicerki drzwi flockiem,
  • Zmianę felg, najpewniej na Worki CRKai.

PS Serdeczne podziękowania dla Instytutu Lotnictwa za umożliwienie przeprowadzenia sesji zdjęciowej na należącym do niego terenie. Instytut Lotnictwa, Badania dla Przyszłości.

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , ,

Leave a Comment

  • RSS
  • Blip
  • Twitter
  • Facebook
  • YouTube
Read previous post:
Audi S4 by Nikolas – 601 konna bestia

Minął ponad rok od zdjęć, w których gościnnie uczestniczyłem i które "brały na warsztat" Audi S4 Nikolasa. Dawno temu pojawiały...

Close